Gjorde något personlighetstest gällande yrkesval...

Läser som jag nämnt tidigare Introduktion till arbetslivspsykologi på distans vid sidan av mina andra studier. Nu är vi inne på ämnet Personlighet somvi ska göra en uppgift till. Det fanns lite personlighetstest man kunde göra så jag provade ett. Jag fick bland annat svara på lite frågor angående min personlighet och intressen för yrken. Testet var främst inriktat på yrkesval. Så här fick jag:


"Av dina svar att dömma är du företagsam och social. Nedan följer en lista på olika yrken där du har goda möjligheter att utnyttja de nämnda egenskaperna."

♦ Verkställande direktör
♦ Produktionschef
♦ Försäljningschef
♦ Försäkringstjänsteman
♦ Försäljare
♦ Bilförsäljare
♦ Grossist
♦ Systemerare
♦ Advokat
♦ Guide
♦ Skoldirektör
♦ Brandchef
♦ Herrfrisör
♦ Hovmästare
♦ Politiker
♦ Fotograf
♦ Bokhandlare

Jag kan förstå yrken som verkställande direktör, prduktionschef, försäljningschef, försäkringstjänsteman och advokat. Eventuellt skoldirektör. Men resten... What? Haha. Någon slags försäljare vill jag inte bli, klarar inte av det (försäljningschef är ju inte samma sak) och herrfrisör?? Bokhandlare?? Guide?? Grossist?? Politiker?? Hatar politik, inte ett dugg intresserad... Nej många konstiga yrken jag fick upp måste jag säga, haha.

Men men, social och företagsam känns bra i alla fall :-)

Länk till test

KOMMENTARER
Sänt av: Linda

Var det i någon nätsida som du gjorde testet? Skulle också vilja testa :D

2011-10-03 @ 16:47:36
URL: http://thepainoflove.devote.se
Sänt av: maria

hahaha. Herrfrisör? hahaha



Kul...



Maria

2011-10-03 @ 18:35:27
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Sänt av: Anna

sv: tack så mycket snygging ! : )



okej, hoppas din helg varit fin iallafall :)

2011-10-03 @ 22:44:58
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Sänt av: Bella

Sv: Ja! Jag hade en väldigt bra helg, dock var den väldigt stressig. Mycket städande eftersom att vi hade gäster i söndags ;) själv då? =)

2011-10-04 @ 08:46:42
URL: http://brunettbellizen.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din webbplats:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0