17 november 2011 - Told ya´!

Kom hem rätt sent igår. Var hos farmor till kanske 19.30, sen åkte jag till firman så var pappa söt och bytte däck på bilen. Så vi har numera vinterdäck. Därav den dåliga bloggningen.

Innan jag åkte så skrev jag att man väldigt sällan kommer från farmor tomhänt. Igår var inget undantag. Kom hem med tre påsar. Det var saker hon redan hade hemma; tre prydnadssaker, isskrapor, gamla dukar att ha när man gör rent fönster, apelsinjuice och en matlåda (av det som blev kvar när vi hade ätit lunch). Sen åkte vi ner på torget där hon skulle köpa potatis och lite annat av en sån där lastbil som kommer med sånt. Då köpte hon även potatis och mandariner/clementiner åt oss. Sen åkte vi ner till en blomaffär för hon skulle ha hyacinter. Då fick även jag välja ut två hyacinter till mig, plus en annan "blomma". Efter det så åkte vi till en återvinning och där köpte vi krukor. Jag två och farmor en, de kostade 1: - styck. Dem betalade jag, snällt va? ;-)


Ena krukan jag köpte.


Andra krukan plus ena nya blomman.


En lila och en vit hyacint. Vaserna fick jag låna för hade inga bra "hyacintvaser". Hur detta blev ser ni bild på om några timmar.


De tre prydnadssakerna. Från Hemtex. De matchar gardinen farmor sytt åt mig. Hon kommer hit och sätter upp den på onsdag.


Mandarinerna/clementinerna (kommer inte ihåg vilket det var).


KOMMENTARER
Sänt av: Sessan1

Sorry att jag inte svarat på din kommentar eller bloggat för än nu. Men jag har inte hunnit med och inte vetat vad jag skulle blogga om!



Vad fina bilder. HUr är det annars med dig då??

2011-11-17 @ 12:32:04
URL: http://sessan1.blogg.se/
Sänt av: maria

vilken snällis!!



Fina saker

Kram Maria

2011-11-17 @ 14:07:58
URL: http://iahoglund.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter till nästa gång?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din webbplats:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0